måndag 16 juni 2008

Pojke eller flicka?

En evig fråga.
Alla undrar.

För drygt en månad sedan så blev jag tilltalad av en gammal man på Södra Station, han kommenterade min mage.
Jorå. Han var absolut säker. Typisk pojkmage. Och han visste minsann, han hade jobbat 35 år på förlossningsavdelning. Typisk pojkmage, kunde jag lita på.
Bergsäkert.

Well. Jag vet inte. Jag vill inte veta i förväg. Då är det svårt att argumentera. Time will tell - vi får se, sa jag.

Så, i förra veckan stod jag på perrongen där på Södra Station igen.
Och blir tilltalad av samma gamla farbror.
Proceduren upprepar sig, nästan ordagrant.
Med ett tydligt undantag.
Typisk flickmage, absolut en flicka!

Jag hade inte hjärta att berätta att han redan delgett mig sin visdom en gång redan...

--------------

Vad tror ni det blir?
Berätta!