onsdag 20 juni 2007

De e knas - eller...?


Jag sitter på t-banan, ser reklam för det nyligen renoverade förortskomplexet jag snart passerar och ser också klottret på reklamen.

Sällan ser jag överhuvudtaget reklam, jag filtrerar bort, jag vill inte bli störd i mina synintryck av trams men nu fastnar det här, eftersom klottret faktiskt stämmer med min reflektion.

Dogge, han med Latin Kings, han som gjorde förorten cool och blev - förtjänt eller inte - någon sorts hjälte.

Nu är han iprenman för Elgiganten, och när han inte är det står han i Bredängs centrum, tillsammans med ponnyridningar och ballonger till alla barn.

Har han inte bättre saker att göra?


ELLER


Så kanske det är ganska stort att göra just det, stanna kvar i förorten, skita i att folk viskar "Sell Out" bakom ens rygg och hälsa på småungar i ett betonggrått förortscentrum.


De E Knas



.